БМП-97

Вишенаменски оклопни транспортер БМП-97 развијен је у руској компанији Камаз за потребе руских оружаних снага и снага безбедности. Примарно је намењено за транспорт људства и средстава, те извршавање задатака патролирања и пратње. У секундарној улози се појављује као средство за транспорт експлозива и „вредних ствари“, како каже произвођач.

БМП-97 је познат и под именом Камаз-43269 Vystrel. Компанија Камаз је први пут представила БМП-97 јавности на сајму IDEX 2007. године у Абу Дабију.

Возило је замишљено као наследник возила ГАЗ-66, којим су опремљене граничне јединице у Русији. Августа 2008. године руско министарство одбране је наручило БМП-97 за своје јединице. Поред Русије, возило је прихваћено и у Казахстану и Азербејџану. Иако је замишљено као војно возило, тржишту је понуђена и цивилна варијанта возила.

Само возило је базирано на камионској шасији Камазовог модела 4326 Мустанг. Дизајн је конвенционални: мотор је напред, посада у центру возила и транспортним делом у задњем делу возила. Маса возила је 10,5 тона. Возило је дуго 5,3 м, широко 1,9 м и високо 2,3 м (рачунајући и висину оружне станице).

Поред посаде, коју сачињавају два члана (возач и командир) у возило се може укрцати још 10 војника са опремом. У возило се може ући кроз врата на боку или задњем делу возила, као и кроз отворе на крову возила. Укрцано људство има могућност да дејствује из личног наоружања кроз пушкарнице на боковима возила. Уз секундарно наоружање које чини лично наоружање укрцане пешадије, на кров возила је као примарно наоружање уграђена оружна станица која располаже тешким митраљезом калибра 14,5 мм (КПВТ) или митраљезом калибра 12,7 мм, бацачем граната калибра 30 мм и лансером противоклопних ракета. Уграђени су и бацачи димних кутија. На возило је могуће уградити и куполу слично оној на БТР-80.

Оклопљено тело пружа заштиту од ватре из стрељачког наоружања и ударног таласа експлозије. „В“ облик дна возила смањује ударни талас противтенковских мина. Дводелно ветробранско стакло  такође пружа заштиту од дејства стрељачким наоружањем. Оклопна заштита возила може се побољшати уградњом додатног оклопа дебљине 16мм.

Возило је погоњено Камазовим осмоцилиндричним дизел мотором са турбо компресором, снаге 240 КС. Мотор се напаја горивом из два резервоара монтираних на спољној страни возила, који такође имају оклопну заштиту. Погон је на сва четири точка. Максимална брзина кретања возила је 90 км/х, а радијус кретања је 1100 км.

Оставите одговор