Бумеранг

Русија је почетком деведесетих година прошлог века развила оклопно возило БТР-90. Ово возило се у односу на претходни модел БТР-80 разликовало по снажнијем наоружању, бољом оклопном заштитом, већом покретљивошћу и већом унутрашњом запремином возила. Међутим, ово возило због финансијских проблема није уведено у наоружање руских оружаних снага.

Русија је 2010. године зауставила набавку оклопних возила БТР-80. Као возило које треба да премости период до набавке нових возила изабрано је возило БТР-82, модернизована верзија возила БТР-80. Руско Министарство одбране је 2011. године израдило тактичко-техничке захтеве за фамилију модуларних оклопних возила. Пројекат је постао познат под именом Бумеранг. Основна верзија траженог возила је оклопни транспортер и он је развијан упоредо са фамилијом гусеничних оклопних возила Курганец. Пројекат је држан у тајности да би 2013. године био приказан руским војним званичницима. Исте године је су испоручени и први примерци за тестирање. Током 2015. године су испоручени предсеријски примерци возила, а исте године су по први пут приказани и јавности. Пуна серијска производња возила се очекује у наредних пар година.

Ова возила би по увођењу у наоружање требала да замене читав низ застарелих оклопних возила у наоружању руских оружаних снага. Процене говоре да Русија има потребе за најмање 2000 примерака возила.

Бумеранг је возило чистих линија. Није засновано на ранијим моделима руских оклопних возила, чак се може рећи да по дизајну подсећа на возила западног порекла. Бројне компоненте и склопови возила су истоветна као и на фамилији возила Курганец.

Погонски мотор се налази у предњем делу возила. Војници се укрцавају у возило и излазе из њега кроз рампу на задњем делу возила, у оквиру којих су интегрисана врата. Треба напоменути да је досадашња уградња мотора у задњи део возила препозната као недостатак, пошто су војници били принуђени да се укрцавају и искрцавају кроз бочна врата, а на неким моделима и преко крова.

Посада возила броји три члана и укључује командира, нишанџију и возача. Поред трочлане посаде, возило може да укрца и превезе девет војника. Бочне пушкарнице су уклоњене како се не би нарушавала оклопна заштита.

Труп и купола возила су израђени варењем. Оклоп је модуларан, тако да се ниво оклопне заштите може бирати у складу са захтевима задатка који возило извршава. Још увек нема података о нивоу оклопне заштите, али се претпоставља да основни оклоп штити од погодака пројектила калибра до 14,5 мм.

Труп возила има „В“ дно, што доприноси преживљавању дејства противтенковских мина. Уграђени су и систем РХБ заштите и аутоматски систем гашења пожара. Према неким извештајима Бумеранг се може опремити и системом активне заштите.

Купола која се уграђује у Бумеранг идентична је куполи која се уграђује на Курганецу. Возило тренутно долази у две основне верзије. Једна верзија је наоружана куполом са митраљезом калибра 12,7 мм, док друга верзија има куполу наоружану топом калибра 30 мм, спрегнутим митраљезом калибра 7,62 мм и 4 лансера ПОВР Корнет-М.

За погон возила се тренутно користи турбопрехрањивани дизел мотор УТД-32Р снаге 510 КС, али се разматра и мотор YaMZ-780 са два турбопуњача, снаге 750 КС. Још увек није одлучено који ће се мотор уграђивати у Бумеранг, али је готово сигурно да ће се исти мотор уграђивати и у Курганец.

Бумеранг на паради поводом Дана победе 2022. у Москви.

Мењач ће бити шестостепени аутоматски, док ће погон бити на свим точковима. Поред система централне регулације притиска ваздуха у гумама, уграђене су и „run-flat“ гуме. Возило је амфибија, а у води се покреће са два пропулзора.

Поред верзије оклопног транспортера и борбеног возила пешадије, у оптицају су и верзије санитетског возила, командног, извиђачког, противоклопног возила, самоходног минобацача итд. Чини се да ће се ово возило прво наћи у наоружању брзо разместивих бригада, јединицама сличним америчким Страјкер бригадама.

Поделите садржај сајта

Оставите одговор