Десантни брод Пројекта 11711, класе Иван Грен

Бродови класе Иван Грен су десантни бродови грађени за потребе руских војнопоморских снага. Класа се састоји из свега два брода, Иван Грен и Петар Моргунов, али је касније најављена градња још два брода модификованог пројекта.

Градња бродова

Кобилица за први брод из класе, названог Иван Грен, положена је 23. децембра 2004. Градња трупа је завршена крајем новембра 2020. године. Брод је поринут чак две године касније, 18. маја 2012. и планирано је да буде испоручен руској морнарици до 2014. Испорука брода је одуговлачена до 2015, док је кобилица другог брода из класе, Петра Моргунова, положена октобра 2014. Поморска испитивања брода Иван Грен започета су јуна 2016. у Балтичком мору. Према руским изворима, одлагање примопредаје брода било је изазвано проблемима насталим као последица пропуста у конструкцији брода, што се одразило на стабилност брода и рад бродског погона.

Иван Грен је 3. маја 2018. успешно завршио испитивања, да би 20. јуна 2018. био и званично уведен у оперативну употребу, у састав Северне флоте.

Десантни брод Иван Грен

Брод Петар Моргунов уведен је у наоружање 23. децембра 2020. године, такође у састав Северне флоте.

У почетку није било планова да се након Петра Моргунова настави са градњом бродова ове класе. Ипак, децембра 2018, објављени су планови да се планира градња још два или три десантна брода модификоване класе Иван Грен. И коначно, руски министар одбране Сергеј Шојгу 9. априла 2019. објављује да ће се градити још два брода. Кобилице за ове бродове, назване Владимир Андрејев и Василиј Трушин, положене су 23. априла 2019. Нови бродови ће се разликовати по нешто модификованом надграђу, повећаном депласману, моторима 1Д49, већим димензијама и могућности ношења јуришних хеликоптера Камов Ка-52К. Депласман модификоване класе би требао да буде за до 40%  већи, док је планирана носивост већа за 100%, односно нови бродови ће моћи да превезу 26 тенкова. Њихово увођење у оперативу планирано је за 2023, односно 2024. годину.

Скица унапређене верзије брода

Пројекат и конструкција

Брод је пројектован у конструкторском бироу Невскоје. Намењени су за транспорт терета и наоружања и војне опреме, као и искрцног људства, односно десанта.

Брод је дуг 120 метара, широк је 1,5 м и висок 11 м; газ брода при пуном депласману од 00 тона износи 3,8 м.

Иван Грен има капацитет превожења 300 војника, до 13 тенкова или 36 средњих возила еквивалента оклопног транспортера или борбеног возила пешадије, или до 1500 тона терета.

На крми брода налази се летна палуба за хеликоптер Камов Ка-29 (НАТО кодна ознака Helix-B), док уграђена опрема омогућује употребу хеликоптера масе до 12 тона. По слетању хеликоптер се смешта у затворени хангар.

Од наоружања, брод располаже топом АК-630М-2 на прамцу, са два топа AK-630 смештеним на крову хангара за хеликоптер,  са два КПВТ калибра 14,5 мм на боковима и лансером противавионских ракета Игла (НАТО ознака SA-N-10 Grouse).

На главном јарболу се налази радар површинске и ваздушне ситуације МР-352 Позитив, навигацијски радар МР-231.

Погон брода чине два дизел мотора DRRA-3700 који погоне два осовинска вода на чијим су крајевима елисе фиксног угла закрета листова; мотори су снаге по 3700 kW. У прамцу је уграђен потисник PU100FM, а за производњу електричне енергије задужена су два дизел генератора ADG-1000NK.

Бродски погон обезбеђује броду максималну брзину пловљења од 18 чворова и даљину пловљења од 3500 наутичких миља, уколико плови економском брзином од 16 чворова. Максимална аутономија брода је 30 дана.

Оставите одговор