Фрегате класе Iver Huitfeldt

Фрегате класе Iver Huitfeldt изграђене су у бродоградилишту Odense Steel Shipyard за потребе данске краљевске морнарице.

Кобилица за прву фрегату из класе, Iver Huitfeldt (F 361), положена је јуна 2008. године; поринута је марта 2010, а у оперативу је уведена јануара 2011. године. Друга фрегата из класе, Peter Willemoes (F362), поринута је децембра 2010, док је кобилица за трећу и последњу, Niels Juel (F363), положена децембра 2009. Друга и трећа фрегата из класе уведене су у оперативну употребу јуна, односно новембра 2011. године.

Фрегата је пројектована на основу искустава стечених у пројектовању и изградњи бродова за подршку класе Absalon. Захваљујући томе, Данци су успели да цену коштања брода спусте значајно испод цене конкурентских пројеката. Градња бродова се одвијала по фазама, и то тако што се у првој фази вршило спајање модула изграђених у Естонији и Литванији, као и уградња „цивилних“ инсталација. У другој фази, брод је у бази данске РМ добио „војне“ инсталације.

Фрегате класе Iver Huitfeldt су компатибилне са модуларним системом опремања бродова у зависности од мисије, названим StanFlex; сама фрегата има шест позиција за уградњу StanFlex модула.

У трупу брода се налази седам палуба, а сам труп је подељен на 15 водонепропусних простора. Приликом пројектовања брода примењена су расположива знања о смањењу радарског одраза, ИЦ исијавања, подводне буке и магнетног одраза, чиме је отежано откривање бродова ове класе коришћењем расположивих сензора.

Погон брода обезбеђује четири дизел мотора MTU 20V 8000 M70, снаге по 11000 KS, распоређених у две групе по два мотора, у комбинацији CODAD. Овако пројектован погон обезбеђује фрегати брзину пловљења већу од 28 чворова. Маневри упловљења и испловљења на ограниченим просторима олакшани су уградњом прамчаног погона снаге 900 KW. Стабилност приликом пловидбе по тешком мору обезбеђена је уградњом комплета активних стабилизатора.

MTU-20V-8000 M70

Посада броји 101 чланова, а поред њих могуће је сместити још 54 додатних чланова посаде, што зависи од задатка на који се брод упућује.

Једна од одлика ове класе бродова је и Terma C-flex систем командовања и контроле. Овај систем обухвата комерцијалне компоненте (сервер, рачунар, LAN опрема) и намењен е да податке примљене са бродских сензора, након извршене обраде и процене, проследи на оружне системе. Може се рећи да овај систем, коришћењем података са сензора, производи дигиталну слику окружења у коме се брод налази и то у реалном времену. Подаци са система се могу проследити и осталим бродовима или јединицама других видова војске, а који су заинтересовани за те податке.

Командни мост

Од оружних система, фрегата располаже модерним артиљеријским, ракетним и торпедним наоружањем.

Представници артиљеријског наоружања су два аутоматска топа Oto Melara kalibra 76 mm на прамцу, уграђени један изнад другог и артиљеријски систем блиске одбране Oerlikon Millennium калибра 35 mm, уграђен изнад хангара за смештај хеликоптера. Постоје планови да се топ на позицији два замени системом блиске одбране.

Oerlikon Millennium

Од ракетног наоружања, фрегата располаже 32-ћелијским вертикалним лансером Lockheed Martin Mk41 за ракете Standard SM-2 i SM-6 и лансерима Raytheon Mark 56 за ракете ESSM; поред ових ракета, фрегата раасполаже и противбродским ракетама Boeing Harpoon block II.

Вертикални лансери ракета

За вођење противподморничке борбе, фрегата располаже лаким торпедима Eurotorp MU90.

Комплет сензора обухвата радар великог домета SMART-L, мултифункцијски радар  APAR, навигацијски радар Furuno и PEL ATLAS ASO 94. Остали подсистеми обухватају FLIR Seastar Seafire III, радаре за управљање ватром Saab CEROS 200 и систем упозорења EDO 3701.

Thales SMART-L

Као елемент заштите од противбродских ракета, на фрегату је уграђен и лансер мамаца Terma SKWS, који користи мамце SeaGnat.

Фрегата на крми има платформу и хангар за хеликоптер. Данска морнарица je до 2018. године користила хеликоптере типа Sea Lynx Mark 90B, када је добила и хеликоптере Sikorsky MH-60R, који су укрцани на фрегате ове класе.

Платформа за хеликоптер
Хангар за смештај хеликоптера

Оставите одговор