Курганец-25

Курганец је руски оклопни транспортер нове генерације. Верује се да је развој овог возила започет током 2011. године, те да је развој текао упоредо са развојем читаве фамилије оклопних возила. Процес развоја је држан у великој тајности; први пут је приказан јавности 2015. године, а од тада је произведено неколико предсеријских возила. Серијска производња ових возила могла би бити покренута у наредних пар година.

Возило се често означава као “Курганетс”, али се могу наћи и друге ознаке. Борбено возило пешадије, једно из фамилије возила, означава се као Курганетс-25. Верзија оклопног транспортера и борбеног возила пешадије су у суштини иста, разлика је само у куполи.

Возило је гусенично, иако тренутно постоји тренд замене гусеничних оклопних возила точкашима, који су јефтинији за набавку, као и за одржавање. Ипак, точкаши су инфериорни по питању покретљивости ван путева. Вреди напоменути да је Русија недавно приказала и оклопно возило точкаш, које је понело ознаку Бумеранг. Бумеранг је такође развијан упоредо са Курганец фамилијом возила, те ова возила деле неке од склопова.

Оклопни транспортер Курганец је возило чистих линија. Није пројектован на основу ранијих модела, тако да су исправљени недостаци који су се јављали код ранијих модела, а који су се односили на проблематичан укрцај и искрцај људства из возила.

Оклопно тело и купола су израђени варењем. Оклопне плоче су израђене од специјалне алуминијумске легуре, а могуће је уградити и допунски оклоп, чиме се ниво заштите може прилагодити захтевима задатка на коме се возило ангажује. Возило има и двоструки под, чиме је побољшана заштита од дејства противоклопних мина; верује се да Курганец има бољу оклопну заштиту од оклопних возила серије БТР-80.

Оклопни транспортер Курганец има куполу, наоружану митраљезом калибра 12,7 мм. Посада броји три члана и може да укрца осам војника. Приступ транспортном одељењу је могућ кроз врата на задњој страни возила. Возило нема кровне отворе за укрцни део људства, што је необична карактеристика ако се узме у обзир да су их сви досадашњи модели возила имали.

Нова фамилија оклопних возила је погоњена дизел мотором. На располагању су два мотора: ChTZ-Uraltrac 2V06, снаге 450-510 КС и YaMZ-780 снаге 750 КС и они се уграђују у предњи део возила.

Упркос незграпном изгледу, оклопни транспортер Курганец је у потпуности амфибија. На води се покреће путем два водена џета, уграђена на задњем делу возила. Треба напоменути да додатни оклоп не утиче на амфибијске карактеристике возила.

До сада су развијене верзије оклопног транспортера и борбеног возила пешадије. Борбено возило пешадије се разликује од оклопног транспортера по куполи, која је наоружана топом калибра 30 мм са спрегнутим митраљезом калибра 7,62 мм и четири противоклопне вођене ракете Корнет-М.

Поред ове две верзије, планиране су и верзије командног возила, оклопног санитетског возила, возила за извлачење, лаког тенка, возила за ПВД и оклопног инжињеријског возила.

Поделите садржај сајта

Оставите одговор