Nexter TITUS

Оклопни транспортер TITUS (Tactical Infantry Transport & Utility System) представља нову генерацију оклопних транспортера точкаша, конфигурације 6×6, развијен у сарадњи компанија Nexter и Tatra Trucks. Возило је први пут приказано на међународној изложби наоружања у Великој Британији 2013. године. Првенствено је било намењено тржишту Средњег Истока и Азије.

Titus Nexter Systems

Може се рећи да возило TITUS комбинује одлике MRAP возила и оклопног транспортера. Ово јефтино возило је самим тим погодно за државе које не могу приуштити псоебно оклопне транспортере и MRAP возила. Возило се може користити за транспорт људства и материјалних средстава, медицинску евакуацију, борбену подршку и противпобуњеничке операције.

Тело возила је израђено варењем челичних плоча. Основни оклоп возила обезбеђује заштиту посаде и укрцаног људства од дејства стрељачким наоружањем калибра 7,62 мм. Уколико се на возило дода SAFEPRO оклоп масе пет тона, возило је заштићено од дејства пројектила калибра до 14,5 мм. Поред ове врсте оклопа, на возило се може уградити и решеткасти оклоп као заштита од пројектила из ручних ракетних бацача.

Под возила је изведен у облику латичничног слова „V“, чиме је унапређена заштита од дејства противтенковских мина и импровизованих експлозивних направа. Возило може издржати експлозију еквивалента 10 кг ТНТ, на било ком месту испод возила. Произвођач тврди да возило опремљено SAFEPRO оклопом може издржати и напад импровизованом експлозивном направом масе 150 кг ТНТ.

За ангажовање у противпобуњеничким операцијама, возило се може опремити ометачима за ометање електронских упаљача експлозивних направа.

Возило је могуће опремити даљински управљивим модулом Nexter ARX20, наоружаним топом калибра 20 мм и спрегнутим митраљезом калибра 7,62 мм. На задњем делу возила се могу уградити и два митраљеза, даљински управљива, којим рукује укрцана пешадија.

Посада возила броји три члана: командир, нишанџија и возач. Поред њих, у возило се може укрцати десет војника са опремом.

Конструкција возила је модуларна, те се врло лако може прилагодити ангажовању на различитим задацима.

Возило је погоњено турбодизел мотором Cummins снаге 440 КС, док је снажнији мотор од 550 КС наведен као опционалан, по захтеву купца. Трансмисија је аутоматска, компаније Аллисон. Предња и задња осовина су управљиве. Возило располаже централним системом регулације притиска у гумама, а на предњи део возила се може уградити и дозерски нож.

Поделите садржај сајта

Оставите одговор