PARS III

Борбено оклопно возило PARS III, конфигурације 8×8, произведено је у турској компанији FNSS Savunma Sistemleri, са циљем испуњења тактичко-техничких захтева турских оружаних снага за новим оклопним борбеним возилом. Поред конфигурације 8×8, возило је доступно и у конфигурацијама 4×4 и 6×6.

Возило је јавности по први пут приказано током изложбе наоружања IDEF 2017 (International Defence Industry Fair 2017), одржане у Турској током маја месеца, и то у конфигурацији 6×6 и 8×8. На основу уговора који је склопљен са Оманом, оманске оружане снаге ће добити 172 примерака возила PARS III, у обе приказане конфигурације.

Конструкција возила се одликује великом кабином за посаду у предњем делу оклопљеног тела; моторни део је смештен у средњем делу трупа, док је борбени део са укрцаном пешадијом смештен у задњем делу возила.

Модуларна конструкција возила обезбеђује да се основна платформа возила конфигурише у складуса предстојећим адатком у борбено возило пешадије, оклопни транспортер, извиђачко возило, самоходни минобацач, командно возило, возило за извлачење или у оклопљено возило за медицинску евакуацију повређених са бојишта.

На предњем делу возила налази се пет великих панорамских перископа који пружају слику окружења у сектору од 180°. Како у предњем, тако се и у задњем делу возила налазе по две термалне и три CCD камере, које су на располагању возачу и командиру возила. Интегрисани систем климатизације обезбеђује температуру унутрашњости возила од 25 °C.

Оклопно тело возила је дуго осам, три метра је широко, а 2,4 м високо. Максимална борбена маса возила износи 30 тона, док посада броји 12 чланова (командир, возач, нишанџија и девет укрцаних војника).

Возило се може наоружати са више оружних система, као што су купола SABER са топом калибра 25 мм или топом калибра 30 мм, затим даљински управљивом оружном станицом са митраљезом калибра 12,7 мм, затим се може наоружати митраљезом калибра 7,62 односно 12,7 мм и на крају минобацачем калибра 82 односно 120 мм.

Купола SABER је наоружана аутоматским топом М242 калибра 25 мм и спрегнутим митраљезом калибра 7,62 мм М240, који је уграђен лево од топа. На свакој страни куполе се налази низ од по три бацача граната калибра 76 мм.

Посада возила је формом трупа, оклопном заштитом, посебном конструкцијом седишта за чланове посаде, заштићена од дејства противтенковских мина и импровизованих експлозивних направа. Модуларна конструкција возила омогућује додавање додатног оклопа чиме се степен заштите посаде знатно повећава. Резервоари горива су уграђени у конструкцију возила и заштићени су оклопом.

За погон возила се користи водом хлађени дизел мотор са аутоматском трансмисијом, са седам степена преноса за кретање у напред и једном за кретање у назад. Максимална брзина кретања возила по путу је 100 км/х. Поред мотора за погон, возило располаже и помоћном погонском јединицом, намењеном за обезбеђење електричне енергије за потрошаче у возилу. Аутономија возила износи око 800 км.

Систем вешања је потпуно независан, хидро пнеуматски. Све осовине су управљиве, тако да ово возило има најмањи круг заокрета (8 м). Централни систем регулације притиска ваздуха у гумама обезбеђује возачу да у складу са тереном прилагоди притисак ваздуха у гумама. Поред тога, гуме су опремљене дисковима који обезбеђују покретљивост возила и након бушења гума.

Возило је способно да савлада успон од 60 % и бочни нагиб од 30 %; може да савлада вертикалну препреку висине 70 цм и да савлада ров широк 200 цм.

Возило се може транспортовати ваздушним путем, употребом транспортних авиона A400, C5 и C17.

Оставите одговор