Suve šljive: Dragocen lek, a retko ih jedemo

26.09.2019.

Suve šljive su obično prva pomoć” kod opstipacije i uglavnom ih u te svrhe i koristimo, ali to je veoma nepravedno obzirom da su lekovita svojstva suvih šljiva daleko veća. Pored dobrobiti koje donoseprobavnom traktu, suve šljive će vas i zasladiti, i to uz samo 30 unesenih kalorija. Sveže i suve šljive su veoma zdrave i nikako ih ne zaobilazite, a evo i zašto.

Šljive ne samo da štite mozak od šetetnog uticaja slobodnih radikala, već pomažu i kod prevencije kao što su kardiovaskularne bolesti i kancerogena oboljenja. One sadrže visok nivo fitonutrijenata (fenola), a brojna itraživanja su pokazala da upravo  fitonutrijenti pomažu pri prevenciji oštećenja ćelija kad dođe do oksidacije masnoća u telu. Pošto je većina membrana ćelija u organizmu sastavljena od masti, veoma je važno da putem ishrane unosite ove fitonutrijente.

Prevencija dijebetesa tipa 2 i gojaznosti 

Ovo voće sadrži mnogo upijajućih vlakana koja pomažu pri stabilizaciji šećera u organizmu. Upijajuća vlakna usporavaju prolazak hrane kroz stomak i time poništavaju apsorpciju šećera u krvotok. Ona takođe povećavaju osetljivost organizma na insulin. Ako pojedete suvu šljivu posle dijetalnog obroka bićete siti, upravo zahvaljujući ovim vlaknima što može sprečiti prejedanje i gojaznost.

Smanjuju holesterol 

Vlakna koje smo već spomenuli su veoma važna i kad je u pitanju održavanje zdravog nivoa holesterola jer upijajuvišak žučikoji se luči iz jetre. Jetra koristi holesterol da bi proizvela više žuči, a kad vlakna upiju žuč, automatski se snižava i holesterol.

Pospešuju zdravlje kostiju i smanjuju rizik od osteoporoze.

Nedavna istraživanja su pokazala da su šljive najefikasnije voće kad je u pitanju slabljenje kostiju jer su veoma bogate flavonoidima i fenolima.

Bogat izvorvitamina K i beta karotena.

Istraživanja sprovedena prošle godine pokazala su da redovan unos beta karotena ljude čini srećnijima. Pored toga beta karoten štiti i popravlja ćelije od oštećenja uzrokovanih slobodnim radikalima. Vitamin K koji se takođe nalazi u suvim šljivama je odlična kombinacija sa beta karotenom posebno za zdravlje kostiju i pobioljšanje cirkulacije.

Izvor: stilkurir.rs Foto: Thinkstock